Friday, May 25, 2012

Järgmine kiirreageerija eirab seadust - 24. mai


Negatiivne artikkel
Esitati kaebus kiirreageerija Andrei Korešnjak-i vastu:
Nimelt rikkus politseiametnik teenistuskohustusi täites Eesti Vabariigis kehtivat liiklusseadust §33, punkti 11.

Jagu 5 - juhi liiklusreeglid, paragrahv 33, punkt 11:


(11) Juhil on keelatud:
 1) tegeleda juhtimise ajal toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liiklusolude tajumist, sealhulgas kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita, sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes;
 

 

Minu (toim - saatja) poolne seletuskiri:

Nägin 24. mail, kell 15:45, vanalinna territooriumil sõitmas politseibussi, numbriga 3081. Politseibussi juht sõitis ning rääkis samalajal telefoniga. Pildistasin politseiametniku viru väravate juures, lillekioskite ees, kõnniteel, täpselt 6 sekundit. Bussi taga istus keegi kolmas ametnik ning nähes, et jäädvustan rikkumist, haaras ta juhilt telefoni ära.
Järgnes minu peatamine ja küsitlemine. Kiirreageerija A. Korešnjak küsis koheselt, et miks ma pildistan – vastuseks sai, et juht (A. Korešnjak) rikkus liikluseeskirja. Järgnes soov näha minu dokumenti, millest keeldusin ja põhjendasin ka ära (Isikusamasust võib teha ainult avaliku korra eest vastutavale isikule).
Ametnik soovis teada, mis seadust ta rikkus ning vastasin, et ma ei ole kohustatud talle midagi ütlema. Soovisin teada, kas ma olen kinni peetud või võin ära minna. Meie vastastikune küsitlemine kordus kolm korda. Kuna mulle ei vastatud, et ma oleks kinni peetud, läksin edasi vanalinna suunas.
Politseiametnik sõitis täpselt minu ette ning tegi oma mobiiltelefoniga pilti. Küsisin koheselt 2 korda ta nime, vastust ei saanud ning ametnik sõitis minema. Piltidel on aga tema nimi jäädvustunud.

Kaebus ei ole seotud politsei- ja piirivalveseaduse vaid liiklusseaduse rikkumisega.


Kas tegu on suure rikkumisega? Ei ole, aga rikkumine on rikkumine, eriti vanalinnas sõites peab olema väga tähelepanelik.