Monday, April 2, 2012

"Kas sul õigus pildistada politseiautot?"

NEGATIIVNE ARTIKKEL

Pildil "kurjategija" taga peidus olev ametnik küsiski "kas sul luba pildistada politseiautot?"
Roolis ametnik, kes vastas, et kontrollimist ei protokollita!

Päev pärast väga huvitavat kohtlemist politseiametnike poolt, leidsin Lasnamäe piirkonnas veel huvitavamad ametnikud.

Patrull püüdis kodanike, kes läksid valest kohast üle tee. Jätsin enda ja patrulli vahele 20 meetrit ning tegin pilti.

Minuga tuli rääkima politseiametnik, kelle nime ma ei suudaks kunagi enam meenutada (nii keerulist nime pole ma eales kuulnud), ja küsis parima küsimuse:

"Kas sul on õigus pildistada politseiautot?"

Vastuseks sai "Jaa? Tegu on avaliku kohaga".




Ja taaskord nõuti dokumenti ja lubati kõik paberid mulle anda, pärast kontrollimist. Seda muidugi ei juhtunud, vaid politseiametnik põgenes autosse, tagaistmele ning rõhutas: "ma olen vaba minna".

Suured tänud piirkonnapolitseinik, vanemkonstaabel Natalja Ränkel, et vastuseks protokolli küsimisele oli, et selle eest ei täideta midagit protokolli! :)

Politsei ja piirivalve seadus – 3. jagu Järelvalve erimeetmed – 1. jaotis Isikuandmete töötlemisega seonduvad järelvalve erimeetmed - § 716 Küsitlemine ja dokumentide nõudmine – lõige 4 


Dokumentide nõudmine ja vastuvõtmine korrakaitseorgani poolt protokollitakse või fikseeritakse korrakaitseorgani üldise asjaajamiskorra kohaselt. Kui dokumentide nõudmine ja nendega tutvumine toimub kohapeal, protokollitakse meede selle kohaldamisele allutatud isiku taotlusel.